31 maj 2008

Dyngsur



Det börjar bli ljust och det är fortfarande kö utanför. Vi valde snart bort det stora hårda technogolvet mot de sköna beatsen på våning två. I ett rum med rester från elagregat och mätare steg fukten snabbt. Och har man en gång lärt sig padeburret men inte hur det stavas, blanda det med house och ett stort leende på läpparna och golvet är ditt. Människorna runt om är dina åskådare. Älska att dansa. Älska att göra det bäst. Älska att göra det i berlin.

Johan stampade redan från början och fick mig att hänga av väskan för att dansa några timmar.

På toalettens pappershållare låg rester av pulver och i små rum hånglade vältränade män i bar överkropp. Med varandra. Någon i svart kostym frågade mig efter lsd. Inte första gången. Nej, jag klarar allt utan.

Min hy klistrar nu mot taxiskinnet och jag tänker på alla de som log mot mina studsande fötter. Bra natt.

Inga kommentarer: